Zahleděnost
do vlastního produktu
Mnoho firem si nechá dělat vlastní PF, jejichž námětem je obrázek produktu,
kterému na displeji svítí vánoční text nebo samotné výrobky tvoří vánoční
nápis. Možná vám to připadá jako vtipná a originální pointa, ale není.
Víme, že se vám váš výrobek líbí, i když je to třeba jen betonová tvárnice,
ale ujišťujeme vás, že většina zákazníků neshledává na vašem výrobku
nic krásného.
Smysl pro humor
Zaujmout můžete dvěma způsoby: seriózním tématem nebo dobrým smyslem
pro humor. Vše ostatní (např. luxusní papír, skvělá grafika, …) působí
trochu naprázdno. Seriózní témata přenechte raději nadacím nebo charitativním
organizacím a zvolte raději humor, protože je to méně riskantní. Humor
potěší, dokáže prolomit ledy, napomůže tomu, že si vás dotyčný zapamatuje
a někdy i napraví nějaký ten hřích, kterého jste se v průběhu roku dopustili.
Pokud je ovšem udělán decentně. Nesmíte si dělat legraci ze zákazníků
a nesmíte nikoho urážet, leda společného nepřítele. Raději si ale udělejte
legraci sami ze sebe. Věřte mi, že to zákazníka potěší.
|
|
Čitelnost
Dbejte na to, aby vaše ručně psané texty na PFku byly čitelné a to včetně
podpisů. "Muří nohy" nikdo luštit nebude a adresát se tak
ani nemusí dozvědět, kdo mu PF vlastně poslal.
Logo a firemní identita
Vzhled PF by měl být v souladu s vašim firemním designem. Postačí alespoň
umístění loga ale lepší je i použití firemních barev (corporate design)
přímo v grafice.
Osobní
Na PF by měl být nějaký ručně psaný text. Minimem je vaše jméno, ale
lepší je celý text. Pokud nepíšete zrovna úhledně, požádejte někoho
ve firmě, ať vám PFka nadepíše. Zákazník se nedoví kdo to psal, ale
fakt, že bylo psáno ručně je důkazem, že PF myslíte vážně, a že vám
zákazník stojí za pozornost. Ideálem je pak individuální osobní vzkaz
dané osobě, nebo alespoň těm nejdůležitějším osobám, který mile potěší,
a o to přece v přání jde.
Nápad
Vždy je lepší, pokud má novoročenka nějaký
nápad, než pouhý obrázek s vánoční tematikou. Ujistěte se ale, že zákazník
nápad pochopí. Pokud musíte PF při jeho schvalování vysvětlit, pak je
špatně. Zákazníkovi ho nikdo vysvětlovat nebude. Někdy je lepší otestovat
ho na někom, kdo má od problematiky dostatečný odstup.
|
|
Nuda
Pokud máte v úmyslu poslat obrázek zasněžené krajinky s domečky nebo
vánoční stromek se svíčkami, pak raději žádné PF neposílejte. Vypadá
to, že jste se s výběrem PF vůbec nelámali hlavu a posíláte ho jen z
povinnosti.
Zábava
PF by mělo umět pobavit. Můžete zákazníkovi poslat místo PF nějaký reklamní
předmět, nebo si zákazník může z papírového PF něco vyrobit, pomůcku,
hlavolam, hru atd. Nesmí to být ale příliš dětinské nebo komplikované.
Tyto nápady ovšem bývají dražší na výrobu, a složitější bývá rovněž
distribuce.
Vkus
Pokud k tomu nebude nějaký důvod nebo hlubší pointa, neposílejte erotické
obrázky. Nic proti obrázkům nahých slečen, ale pro účely PF se opravdu
nehodí. Stejně jako roztomilá zvířátka.
|